fredag 10 april 2009

English Breakfast

Detta är ett klassiskt svart frukostte som också är något som huset borde förmå. Nu har vi införskaffat det och jag tyckte inte så illa om det som jag gjort förr. Jag tycker fortfarande att smaken är lite för kraftig. Jag trivs inte riktigt med den där mustigheten som starkt svartte ger (ofta för mig förknippat med ceylon). Det är kanske något märkligt att vara tenörd och inte tycka så mycket om ett så klassiskt och neutralt te som detta men vad ska man göra? Jag har några rekommendationer till den som vill prova: Låt det inte dra för länge, söta något mer än du brukar och ha med fördel en skvätt mjölk i (tydligen är det t o m rekommenderat att man SKA ha det). Jag provade detta te i morse med kandisockerpinne. Det blev något för sött eftersom jag av misstag använde hela pinnen men jag tycker ändå inte att det var till allt för stor nackdel för teet. Det gav en väldigt neutral sötma jämfört med den honung vi brukar använda oss av. Men om detta var till för- eller nackdel kan diskuteras länge känner jag.

Jag rekommenderar detta te till den som gillar mustighet och teer med stark tesmak. Jag måste erkänna att det passar bra till frukost. De har tänkt till de där engelsmännen :D Som jag nämnt tidigare föredrar jag teer som inte är allt för starkt smaksatta till mat/frukost. Och det stämmer ju in på detta te.

3/5 koppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar