söndag 19 april 2009

Rabarber-grädd

Detta nästan klassiska svarta te är som en gammal vän. När du inte vet vad du är sugen på, ta ett säkert kort, rabarber-grädd. Det går alltid hem! Som ni säkert märkt är jag en stor vän av "grädd"-teer. Jag tycker det ger en så mjuk och behaglig smak. Det rundar av så himla bra. Och rabarbern är visserligen inte riktigt lika trevlig som hos det röda Rhubarb-vanilla som jag tidigare rapporterat om men det är ju lite mera vågat, nytt och spännande. Det är inte rabarber-grädd. Det är och har alltid smakat likadant. Det känns tryggt. Man vet vad man får. Så om du en dag är osäker på vad du ska välja gör som jag, ta rabarber-grädd det sliker ner i strupen hur lätt som helst (jag har samma strategi vad gäller glass, vet jag inte vilken jag ska välja tar jag alltid Sandwich). Denna klassiker är ett måste för den som vill bygga upp en bra samling.

5/5 koppar (för nostalgins skull)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar