onsdag 8 april 2009

Smultron

Smultronte finns som svartblad te i lösvikt och är rättvisemärkt. Det är ett mycket trevligt te som verkligen smakar smultron. Men vad jag saknar lite är balansen mellan tesmaken och smaksättningen. Det är väldigt gott med smultronsmak (och jag menar inte att det är dåligt eg) men det hade varit gott med lite kraftigare tesmak i kombination med smaksättningen. Möjligen måste man låta det dra extra för att få fram detta. Kanske återkommer jag i ämnet när jag provat igen och låtit det dra en stund extra. P g a den starka smaksättningen rekommenderar jag detta te som fikatillbehör och inte till mat. Det är ett väldigt bra nybörjarte och jag rekommenderar det också till ungdomar eller barn som inte dricker te i vanliga fall.

4/5 koppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar