söndag 19 april 2009

Passionfrukt

Detta är ännu ett av alla de teer jag köpte på S Grenes. Det är ett svart te med mycket trevlig smak av passionfrukt. Jag har aldrig tidigare smakat ett svart te med passionsfrukt. Jag har ett annat te med denna frukt men det är rött. Teet är mycket trevligt även i tesmaken. Det är inte för starkt och det är inte särskilt känsligt för att dra en stund. Det är en mycket trevlig balans mellan smaken av svart te och smaksättningen med passionsfrukt. Allt kommer fram vilket är ett stort plus. Jag rekommenderar detta te till alla som uppskattar fin balans. Om du eg inte är ett fan av mustigt svart te utan ist vill ha mycket smaksättning som överröstar allt annat är detta inte te för dig. Då skulle jag rekommendera att hålla sig till väldigt blommiga svarta teer eller vissa gröna där smaksättningen är mycket stark (se tidigare inlägg). Det står Ceylon på paketen men jag tycker inte att det har den där traditionella mörka och mustiga tonen som Ceylon brukar ha. Jag tycker det smakar ganska neutralt. Vilket jag tycker är ett plus. Jag är ganska trött på alla dessa Ceylonteer som är så väldigt starka. Det är lite som ett för tungt vin. Inget för mig. Men som sagt: Detta te har inte allt för mycket av tungd utan är en fin kombination av te och smaksättning. Prova!

4/5 koppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar