onsdag 8 april 2009

Tehuset Java, Lund

Tehuset Java i Lund är en kaffe och tehandel med anor, det märks när man kommer in där. De har ett mycket brett sortiment av teer i alla kvaliteter. Det är mycket trevligt att man kan säga att man vill ha det här eller det här teet men i lite finare kvalité, så vips plockar de fram värsta lyxteet. Det finns en lång lista över hela deras sortiment som man kan låna medan man står i kö (det är alltid fullt med folk där). Dessutom kan man handla på nätet och få det hemlevererat. Där kan man självklart också se sortimentet i förväg innan man åker till Lund. Är man riktigt på allärten kan man ju skriva en liten inköpslista och förbereda sig innan man åker in :D Personalen är väl så trevlig som man kan förvänta sig i en butik full av folk. Det finns inte riktigt tid att vara sådär lite extra trevlig. Men de är hjälpsamma och tar fram de teer man ber dem om utan att sucka. Priserna är helt ok vad jag minns speciellt på de lite finare teerna tyckte jag det var billigt. Det kostade inte så mycket extra faktiskt så det kändes verkligen värt det. De har också en hel del tillbehör så som trevliga teburkar, marmelad och kex. De har också fina tekoppar och kannor. Det enda jag köpte förutom te var just teburkar. Jag lider brist på sådana. Trevlig butik som jag kommer besöka fler gånger!

4/5 koppar och en silversked

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar