fredag 27 mars 2009

Annelis ost Hässleholm

Precis vid stationen i Hässleholm ligger Annelis ost och delikatess. Butiken erbjuder också ett ganska brett sortiment av teer från hela världen. Jag var där för några veckor sedan och köpte tre ganska tråkiga teer. Men det är ju inte affärens fel. Det var jag som inte valde rätt. T ex köpte jag Kejsarens blomma där som jag skrivit om tidigare samt Rooibos Lava. Butikspersonalen är mycket trevlig och vi pratade en stund. Vad jag dock inte tyckte om var att de inte var så välinformerade. De påstod att Rooibos skulle vara barken av Rooibosbusken men enligt wikipedia är det oftast bladen som används. Dessutom sa hon också det där med att Lava skulle smaka chili vilket det inte gjorde. Det var ju bara äppelkaka. Så jag är inte helt nöjd men de får plus för att de var trevliga.

3/5 koppar och en silversked

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar