söndag 22 mars 2009

Cactus

Detta gröna te är ett ganska milt smaksatt te som låter den goda smaken av grönt te komma fram samtidigt som det inte smakar "tång" (vilket en del neutrala gröna teer påminner mig om). Kaktussmaken är dock ganska odefinierbar. Vem vet egentligen hur kaktus smakar? Jag har aldrig kommit på tanken att ta mig ett bett, de är ju så taggiga. Men behagligt är det i teform måste jag säga. Det ger teet en rund och mild smak som inte är blommig utan mera "smooth". Det är ett trevligt te att ha i sin samling men inget måste. För den som kommit en bit på väg på sin resa till van tedrickare tycker jag absolut man ska prova detta te. Om du inte riktigt vågar dig på ett neutralt grönt te men ändå är lite nyfiken på smaken av mindre blommiga och inte fullt så starkt smaksatta teer så testa det här!

4/5 koppar

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tja, "Cactus" har ju funnits som smakämne ett par år, på t.ex. cider, Festis, etc. Sen om det är riktig kaktus eller något artificiellt smakämne - och om det i så fall smakar någonstans i närheten av riktig kaktus (vilken variant man nu ska använda som generisk definition - finns ett par olika kaktussorter, har jag för mig) - det är en helt annan fråga.

    /Tomas

    SvaraRadera