fredag 27 mars 2009

Five O'Clock Malmö

Vid Lilla Torg i Malmö ligger te- och konfektyrbutiken Five O'Clock. Jag var där för några dagar sedan och hittade en massa trevliga grejer. Det är egentligen inte någon smart plan att släppa lös mig med ett kreditkort i en tebutik men någon gång ibland kan man väl unna sig det. Jag fyndade en äkta "London Pottery"-tekanna i gräddvitt samt tre teer: Honeybush Pure eko, Rooibos Persika Passion och Lapacho Pure. Lapacho är ett rött te av bark i ganska grova bitar. Jag blev mycket nöjd med mina inköp och tekannan är väldigt fin. Det finns en tillhörande metallsil som är mycket praktisk och det finns en bra "blipp" på locket så att det inte ramlar av när man häller. Den var ganska dyr men det kändes verkligen värt det. Den fanns i 3 storlekar: 2, 4 och 6 koppar. Jag valde 4 kopparskannan vilket jag är nöjd med. Då blir det vars två koppar om jag och fv:nen delar på en kanna, vilket känns lagom.

De hade ett väldigt bra sortiment med lite udda roliga teer, fina kannor, choklad och en massa tekex. Bland annat hade de de där skotska Shortbreads:en som vi tycker så mycket om. De hade också en hel del annat ur Walker-sortimentet. Mycket trevligt. Men vi köpte inget av det. Inte denna gång. Men nu vet vi att det finns.

Butiken får:

4/5 koppar och en silversked (för trevlig personal)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar