tisdag 17 mars 2009

Farbror August

Farbror August är ett svart te med smak av kokos. Kokossmaken är väldigt stark men då jag gillar kokos är det inget problem. Teet är inte så känsligt för att dra en stund. De tjänar nästan på att få göra det. Då smaksättningen är stark är det ett te som man förmodligen tröttnar ganska fort på men som är skön omväxling till andra neutralare teer. Är du den som köper ett te i taget och dricker tills det är slut rekommenderar jag inte detta te. Du kommer att bli utled på kokossmaken. Om du däremot, som jag, är lite av en tesamlare är det ett väldigt bra te att ha som omväxling i sitt sortiment. Om du ska satsa på ett baste står jag fast vid min rekommendation om Lady Grey som lämpar sig mycket bra för "ett-te-i-taget-drickaren".

3/5 koppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar