fredag 27 mars 2009

Lapacho Pure

Detta te är bark av Pink Ipê. Det är rött och inte som jag sa i tidigare inlägg grövre bitar. Det är faktiskt helt fel, det är små fina bitar ungefär som hårstrån när man blivit klippt. Teet måste absolut (!) få dra länge. Det blir inte särskilt mycket färg på det även om det får göra det men smaken måste få komma fram. Det är en mycket annorlunda smak som inte påminner om varken rött te eller någon speciell ört jag tidigare smakat. Teet har en ganska angenäm ton av anis och smakar uppfriskande. Jag skulle kunna tänka mig att det är väldigt gott att dricka detta te när det är varmt ute. Det får mig osökt att tänka på "Damernas detektivbyrå" och jag skulle kunna tänka mig att det är något i stil med detta som de dricker så flitigt. Så länge man inte är inställd eller sugen på smaken av rött te så är detta en MYCKET spännande och omväxlande upplevelse. Men jag kände att det var lite för annorlunda. Jag var inte riktigt på humör, det kändes lite FÖR annorlunda. Men jag ska dricka det igen när jag känner att andan faller på. Kanske återkommer jag i ämnet.

3/5 koppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar